lördag, december 05, 2020

En mörk och grå helgdag

 Seg start på dagen där vi såg lite skidskytte på tv så vi kom inte ut förrän efter lunch. Herrarna i skidskyttet gjorde en helt fantastiskt bra tävling och Sebastian Samuelsson vann hela tävlingen idag.

En promenad genom byn och sedan åkte vi iväg till Medskog en sväng då jag ville köpa ett ljusträd och sedan var vi på jakt efter klor eftersom vi har helt slut klor till poolen.

När vi kom hem blev det damernas skidskytte och lite koppar som fick fungera som "lunch" idag. 

Mitt i det där ringde Anna som firade Degerfors seger vilket innebär uppflytt till Allsvenskan 2021. Då hade hon lovat att bjuda Tobbe och Kajsa på Gin och Tonic. Sagt och gjort, hon hämtade mig och vi åkte till Tobbe och Kajsas nya bostad och bjöd på GT. Ett kort besök med stort avstånd men ändå väldigt trevlig avbrott.

Väl hemma igen så hade Henke rastat hundarna och förberett middagen.

Ikväll blev det tv koll och när jag gick och la mig kände jag en tendens av huvudvärk och såklart blev natten inte den bästa utan jag var uppe och tog medicin och bytte kylmask ett antal gånger.

Inga kommentarer: