torsdag, augusti 19, 2021

Blodgivning och hundträning

 Redan efter att jag jobbat lite drygt 1,5 timmar så var det dags att åka in till stan för att lämna blod. Jag blev kallad förra veckan med kort varsel så jag antar att de är i behov av blid nu. Passade samtidigt på att göra de sista tobaksinspektionerna som jag missade att göra igår.

Jobbade hemma idag för att slippa åka så mycket fram och tillbaka. Det blev dock sen lunch då mycket tid gick åt till ett ärende om buller. Hundarna fick då en kort promenad men de hade samtidigt varit ute på gården mycket på förmiddagen eftersom vädret var ok så dörren kunde stå öppen.

Direkt efter jobbet åkte jag till Iggesund och tränade med Anna. Mycket sök i blöt terräng vilket jag upplever att Esset har lite problem med. Anna körde ett genrep med vilt då hon ska starta på prov till helgen.

Kom hem först vid 19:30 å då var jag lite kall och ruggig. Henke hade lagat till lax med kräftsås och wokgrönsaker som blev dagens middag.

Såg lite tv innan det var läggdags vid 23-tiden

Inga kommentarer: