måndag, augusti 23, 2021

Ny vecka...

Så inleds vecka två efter semestern och idag var jag på plats på Håstaängsgård men åkte hem till tjejerna på lunchen. Jag gick en promenad i skogen och hittade då en del gula kantareller som jag plockade. Eftersom jag bara hade en hundpajspåse med mig så kunde jag inte plocka mera än det som rymdes i den. Direkt efter jobbet gick jag och Henke tillbaka till platsen och nu hade vi våra ryggsäckar med så det blev en hel del kantareller som rensades.

Till middag lagade vi till delar av dagens fynd så det blev kantarelltoast till middag idag. Den stora mängden svamp förvällde vi och frös in så nu är frysen åter igen fylld och dessutom har vi en stor mängd torkad svamp också.

Efter promenaden körde jag lite lydnad på gården. Först fick Esset köra budföring till Henke och sedan fick båda träna brukslydnadsmomenten i apellklass.

Inga kommentarer: