lördag, augusti 28, 2021

Grattis Hanna och Vinnavalpen Penny!

 Idag gick förmiddagen åt att vänta på resultatet från Hannas start på Tollingjaktprov. Utan att ha sett nått prov så stratade hon i Umeå för 2 år sedan. Den helgen blev det en nolla och ett 3e pris med mersmak. Året efteråt fick hon en 0:a och ett 2:a pris och i år hade hon bara kommit med dag 1 å då fick hon som enda hund för dagen ett 1a pris. Tjooo vad bra ni är och jösses vad stolt jag som uppfödare är.




Även Esset syster Fräsi starade och det blev ett 3e pris för Johanna och henne idag men 1:a priset skull komma i morgon istället. Grattis Johanna! När är 2 av Essets syskon i Ökl och en är redan i elitklass. 

Annars blev det en väldigt lugn dag. Tjejerna fick ett sök med dummies i tuff terräng idag. Efter promenaden åkte vi ner på stan en sväng och sen när vi kom hem slappade vi i soffan och jag började se flera Vargen kommer igen. Det visade sig vara 8 avsnitt och jag trodde att det var 6. Eftersom jag sett 2 avsnitt tidigare så tänkte jag när jag kom till det 6e att jag ser även det. Slutade konstigt och då visade det sig att det var 8 avsnitt så då blev jag tvungen att se ytterligare två avsnitt för att få veta upplösningen.

Efter att hundarna legat och slappat i soffan hela tiden så såg jag att Esset haltade när hon reste sig. Klämde och kände igenom hennes vänstra framben, nacke och rygg men hon visade ingen smärta då och jag kunde inte heller se några sår eller liknande. Mycket märkligt! Tyckte när hon haltade som mest att det kom från bogen men svårt att säga...

Blev i alla fall en koppelpromenad på eftermiddagen och då haltade hon ingenting men senare på kvällen var hon åter igen halt och nu fick jag känslan att det var i "handleden" men som sagt, svårt att säga. Hon haltar framförallt efter att hon legat och vilat. När hon har gått en bit så slutar hon att halta.

På kvällen grillade vi och det var tänkt att vi skulle bada men jag fick ont i skallen och var tvungen att lägga mig en stund vid 21-tiden. När jag vaknade strax efter kl. 22 så sov Henke så det blev inget bad. Istället blev det seriemaraton "The fall" fram till klockan 03:15 då jag kände att jag höll på somna.

Inga kommentarer: