torsdag, augusti 26, 2021

Regn och rusk

 Idag var det riktigt ruskigt väder med spöregn och hård vind med 25 m/s i byarna. Det regnade verkligen horisontellt mellan varven. Skönt att man hade en sån där dag då man skulle sitta i möten hela dagen så jag arbetade hemifrån.

Lunchpromenaden var allt annat än angenäm men det är tack och liv inte kallt så det gick ändå ok.

Efter jobbet gick vi bara en kort tur till Nordenholm. Då observerade jag att det var väldigt högt vattenstånd i sjön så det var svårt att ta sig ut på bryggan. Minst en båt hade dessutom slitigt sig så jag, som dagen till ära gick i stövlar, tog mig ut på bryggan och i en annan båt. Med hjälp av den båtens åra kunde jag då den slitna båten och förtöja den. Dagens goda gärning genomförd!!!

När vi kom hem fick Vinna, men framförallt Esset, köra budföring till husse. Det går framåt så när hon är säker på husse gäller det att börja träna momentet med andra igen också.

Till middag blev det en het kyckling med ris och curry och sedan såg vi ett par avsnitt av den danska serien "Vargen kommer".  


Inga kommentarer: