onsdag, april 13, 2022

Ledig vardag

Började dagen med en lugn och skön morgon, lite tv-titt och sedan en promenad genom byn. Hann också med att fixa lite med mammas bostadstilläggsansökan så den är i stort sett klar. Vi åkte sedan in till stan och tvättade bägge bilarna och handlade lite påskmat.

När vi kom hem stannade jag till i byn och la ut två spår på täkterna till tjejerna. Åresta första spår så hade tänkt lägga lite kortare men de blev nästan 700 m vardera. Essets spår gick dessutom alldeles intill en stor flock med gäss, tranor och svanar.

Medan spåren låg till sig åkte jag in till stan igen då jag fick SMS om att mina beställningar på systembolaget kommit. Stannade också till och köpte en påskgrupp att ha vid bron.

Tjejerna löste spåren bra. Kände att Esset var lite ringrostig inledningsvis men klarade störningen med fåglarna som nu var mitt i spåret bra. Första sträckan var lite "vinglig", andra var det mycket fåglar i spåret då var lite okoncentrerat men höll sig ändå kvar i spåret. Efter andra sträckan var det mitt i spårkärnan och full fokus.

Vinna känns rutinerad och spårade bra men stördes av alla rådjursbajs som hon gärna ville stanna och äta. Glömde dock inte sin uppgift utan höll sig hela tiden mitt i kärnan på spåret.

Till middag gjorde vi en cheesecake som jag varmt kan rekommendera. Supergod!!! 

Inga kommentarer: