tisdag, april 19, 2022

Löpning och vattenträning

 Sov till 8:30 då det ju blev lite sent i natt. Kaffe, nyhetsmorgon och sedan en löprunda på 5 km med tjejerna. Efter det lite fysträning och sen var jag värd en rejäl frukost.

Klockan 11 åkte jag iväg till Enånger där jag och Zenitha tränade markeringar över vatten. Vinna går i fint och apporterar fint så länge det är enkelmarkeringar men att gå i vatten två gånger och hämta dubbelmarkering det kommer tydligen inte på tal. Envisa tant!

Esset var lite gran samma. Hon går i fint och apporterar fint så länge det är enkelmarkeringar men kastar man dubbelmarkering så stannar hon vid vattenkanten på andra skickat. Blir less på detta beteende och att dessutom ha två hundar med samma "problem" är inte skoj! I övrigt dock nöjd med dagen och fick avsluta med en bra dubbelmarkering med direkta igångar i alla fall. 


Innan vi åkte hemåt fick Esset och Jazza dela på ett sök för att springa sig torr och varm. Esset visade fantastisk söklust. Lite kaffe i solen mot Erlings vägg före hemresa.

På vägen hem stannade jag till och tvättade bilen och köpte hundmat. Väl hemma hackade jag lite snö på baksidan innan jag gick in och slappade i soffan en stund tills Henke kom hem. Då tog vi en promenad genom byn så idag hade det blivit bra med motion för både mig och hundarna i alla fall.

Till middag lagade vi Fjällöring, potatis, sparris och romsås.

Inga kommentarer: