lördag, april 09, 2022

Slappardag men med vissa seriösa inslag

 Vaknade som vanligt vid 8-tiden och tog en kopp kaffe framför nyhetsmorgon innan det var dags att skjutsa in Henke till stan för storlogemöte. Passade samtidigt dela ut de sista årsmöteskallelserna till de som bor utanför byn. 

Direkt när jag kom hem tog jag med tjejerna på en promenad genom byn så att Esset fick springa av sig och vi alla fick röra på oss lite.

När jag kom hem körde jag ytterligare ett fyspass så nu är målet med tre träningar och tre löprundor/vecka uppfyllt. Efter det blev det lite mera kaffe och nyhetsmorgon.

Vid 11-tiden blev det Brunch. Stekte kesoplättar då vi hade keso som började närma sig bäst före datum. Kesoplättar med skinka och ost blir som varma mackor ungebär. Riktigt gott!

Efter maten blev det precis som jag planerat. Fortsatte se en serie som jag börjat titta på tidigare så det blev nog 4 eller fem avsnitt på raken. Snön vräkte ner utanför fönstret så det kändes riktigt skönt att kunna unna sig detta.

På eftermiddagen tog jag med tjejerna och tjejerna ner på täkten och trampade upp stigar för att köra dirigeringsträning/klockan 


 Jag stod vid start. Skickade först på ut respektive höger och vänster några gånger. Inga problem för varken Esset eller Vinna. La sedan till snett höger och vänster bakåt. Detta har inte Esset lärt sig än då hon blev lite fundersam inledningsvis. Vinna kan men chansar och gör som hon vill så fick göra om ett antal gånger med henne bara för att hon lugnt ska vänta på kommandot och göra rätt. När Esset väl fattat så gick hon väldigt fint. Jag fick väldigt många stek på denna övning och det blev väl upptrampade stigar på täkten,

Hann slappa hemma ytterligare en stund innan det var dags att åka och hämta Henke. då tog jag med ombyte till Henke som var uppklädd i frack vid mötet. Vi chansade sedan och gick på Napulee och käkade varsin pizza innan vi åkte hem.

Kvällen blev lugn och Henke somnade nog strax efter kl. 21 så då blev det ännu mer serietitt för min del. Somnade dock under sista avsnittet och vaknade klockan 02:30. Bara att förflytta sig till sängen och försöka somna om.

Inga kommentarer: