fredag, april 01, 2022

Hemmajobb, löpning och god middag

 Jobbade hemifrån idag. Skönt att sitta hemma men blev en del oväntade uppgifter som tog tid och energi- Då jag inte hade nått fika vid 9:30 så tog jag en löprunda på "fikarasten" vid 10:30 istället. Tog med både tjejerna på en 5 km tur och sedan ett kort gympapass innan mera jobb väntade. Eftersom hunrarna och jag varit ute så sent inpå normal lunch så tog jag lunch först efter klockan 14 idag. Då flexade jag också ut och gjorde helg!

Käkade en sen lunch och tog sedan med tjejerna på en promenad runt sjön. Hann med en kort vila och lite middagsförberedelser innan vi tog tjejerna på en kortare promenad och sedan fick de dela på ett sök. Tror aldrig att det gjort ett sök så snabbt och bra bägge två. Det svischade in 12 minidummiesar i ett huj...

Efter det så blev det en riktigt lyxig middag med pilgrimsmusslor gratinerade i en mandelsås med löjrom och picklad fänkål och brödkrutonger.

Efter förrätten badade vi i baljan och sen grillade vi pepparbiff som vi serverade potatispengar och peppar och beasås till. Riktigt mumsig.

Vi avslutade kvällen med att se "Bäst i Test" lite senare en ordinarie sändning och sedan somnade vi bägge två, eller alla fyra om man så vill...

Inga kommentarer: