lördag, november 24, 2007

lyxweekend med shopping

Idag var det dags att åka på vår lyxweekend till Uppsala tillsammans med Ida och Gösta. Vi har några år åkt ner till Stockholm vid den här tiden och i år bestämde vi oss för att åka till Sundsvall. Det var bara denna helg som passade för oss alla och då visade det sig att alla Sundsvalls hotell var uppbokade. Då föreslog Henke Uppsala och eftersom man annars bara passerar Uppsala så bestämde vi oss för att åka dig.


Hittade ett Hotellpaket med minisvit och trerätter middag för två personer för 1500kr så det tog vi direkt.


Åkte strax efter klockan 8 och gjorde ett kort stopp på E4:an för att sälja grindarna från Forden. När vi sedan anlände till Uppsala var vi lite hungriga så vi parkerade utanför Hotellet och gick in och bokade tiden för middag. Gick sedan på ett café och fikade innan vi fortsatte in till centrum. Jag och Ida gick tillsammans och Henke och Gösta gick själva.


Hittade Naturkompaniet så nu köpte jag mina "drömskogsbyxor" från Haglöfs för 1200kr. Hittade också lite sockor där. Vidare köte jag nya vantar, strumpbyxor och dessutom hittade jag en stickad tröja.


Henke hade köpte 3 skjortor, en slips, en fm-sändare till mobilen, en bunt med cd-skovior och en massa strumpor. De hade checkat in på hotellet och tagit sig en whirre mitt på dan medan vi shoppade. Vid 15-tiden möttes vi igen och gick till en liten grekisk restaurang för att äta sen lunch. Vi tog in 5 smårätter som vi delade på. Till detta drack jag och Gösta rödvin medan Ida och Henke drack öl.


Efter maten letade började vi gå tillbaka mot hotellet men stannade till på en lite bar och drack varsin Irisch Coffe. Det här är en grej som man saknar i Hudik. En okompliserade bar dit folk tittar in en stund på vägen hem från stan. Här satt folk med allt från matkassar till klädkassar och likande.


Efter en stund gick vi hem och Henke och Gösta gick ner och bastade medan jag och Ida gjorde oss i ordning på rummen. När grabbarna var färdiga möttes vi på vårt rum och tog en drink innan vi gick ner för att äta middag.

Eftersom restaurangen var reserverad ikväll satt vi i ett utrymme i hotellfoajén vilket kändes lite epigt. Maten var dock helt ok och eftersom de missade Idas efterrätt så bjöd de oss alla på kaffe vilket ju var snällt.

När vi ätit klart hade klockan hunnit bli närmare 22:30 så vi gick upp på rummet och hämtade ytterkläderna för att ta en promenad ner på stan. Hade bestämt oss för att gå på Catalina vilket vi gjorde. Hamnde vid ett bord tillsammans med ett Uppsalapar och en kompis till dem så det blev en trevlig kväll. När vi kände oss nöjda gick vi hem till hotellet igen och var väl hemma någon gång runt 01:00 skulle jag tro. Jag somnade i alla fall på stört!!!

Inga kommentarer: