onsdag, november 21, 2007

Neo en liten guldgruva

Direkt när jag kom till jobbet satte jag igång uppladdningen av filmerna. Hela förmiddagen sedan skulle vi ha personalmöte som skulle börja redan klockan 08:15. Blev möte fram till 11:30. Hann starta upp en skrivelse och sedan var det dags för lunch. Efter maten gick jag ner på stan och hämtade kängorna. Hittade också ett topp som jag passade på att köpa.

Efter lunchen skrev jag inspektionsrapporter och först klockan 14 var uppladdningen av filmerna klar. Ska se till att uppdatera hemsidan med länkar till filmerna när jag kommer hem.

Väl hemma hade jag fått brev från försäkringsbolaget Folksam. Ett par veckor efter att Neo kastrerats satt vi och pratade hundförsäkringar på jobbet. Jämförde lite mellan Agria och Folksam och jag berättade då att när Humla var 1 år så ringde jag Folksam för att avelsförsäkra henne. Fick då upplysningen om att avelsförsäkring ingick i den vanliga hundförsäkringen. Funderade då vad det innebär när Neo kastrerats. Ringde därför till Folksam för att fråga vad som händer med Neos försäkring nu. En riktigt sur tant svarade snäsigt att försäkringen bara gäller tills hunden är 8 år. Jamen Neo är ju bara 6,5. Ja då skulle jag få ut allt över 4000kr. Jag förstod ingenting så jag frågar vadå allt över 4000kr? Ja men vi behåller 4000kr! Jag fattar fortfarande ingenting, är ju noll insatt i försäkringsfrågor... 4000 av vadå? Av livförsäkringen får jag då till svar... Idag fick jag se resultatet, 16.000kr damp ner i brevlådan!!! Vilken julklapp!!!

Idag blev det ytterligare ett träningspass på klubben. Humla var duktigare idag, körde rutan, fjärrdirrigering och fotgående. Neo körde jag i samma moment samt inkallning och även han var kanon idag.

Hemma blev det hamburgare till middag och sedan fotboll och lite uppdatering av hemsidan. Nu ligger filmerna på hemsidan för den som är intresserad.

Inga kommentarer: