torsdag, november 15, 2007

Sälen och räven

Idag hände verkligen ingeting förutom det vanliga på jobbet.

På lunchen tog jag som vanligt en lång skogspromenad. Hundarna var helt galna idag och drog ständigt på spår. Jag låter dem springa för de brukar inte vara nån längre tid men idag var det annat. När de varit borta ett par minuter så ropade jag på dem och de är duktiga och kommer direkt. Vi går vidare och efter en stund är det samma sak igen...

Varje gång de kom tillbaka efter att ha varit borta i Max 2 minuter var de rejällt anfådda så min enda förklaring är ju att de satt efter nått... Älg? Rådjur? Hare? Annat? Har en bild på hur det såg ut när Humla kommit tillbaka ca 30 sekunder före bilden togs. Neo hade precis kommit tillbaka...
Sälen Neo och den lilla Räven Humla
Far och dotter, nog ser man likheterna...

Ja, å intresserade av samma sak verkar de vara också

I slutet av promenaden passerar vi en täkt som ligger intill en trädgård där man också har djur. Det har hänt tidigare, att hundarna hittat slaktrester ute i skogen och idag hände det altså igen. Jag begriper inte varför man strör slaktrester omkring sig på det här viset. Det värsta är ju att det är till miljökontoret, dvs min arbetsplats, som man ringer till när sånt här händer. För egen del tänker jag inte ta tag i det eftersom det är en granne som gör på det här viset. Dock hoppas jag att någon utav mina kollegor kan ta tag i det hela... Vi får se...

Neo och Humla har än en gång hittat en skalle...

Efter jobbet blev det ytterligare en promenad, denna gång åt andra hållet och inte alls lika långt som tidigare kvällar men ändå en hyffsad promenad.

Väl hemma hemma fixade vi en rejäll lasagne och och medan den var i ugnen tränade jag fjärrdirrigering med Neo och Humla. Vi är nere på väldigt basic-nivå i de momentet just nu men det gick väldigt bra!

Packade för morgondagen och såg sedan lite tv innan det var dags att lägga sig för natten

Inga kommentarer: