söndag, november 25, 2007

Mera shopping

Vaknade vid 08:30 och gick upp och duschade. Henke kom upp strax efter mig och precis när vi var klara fick jag ett SMS av Ida att de gått ner till frukosten. Vi gick också ner och åt en rejäll hotellfrukost med allt från yoghurt, te och smörgås till ägg och bacon.

Strax efter 10 checkade vi ut och begav oss till IKEA. Där blev det mera shopping i form av överdragsklädsel till fåtöljen i vardagsrummet som det turligt nog var halvapriset på just i helgen. Köpte också lite lampor, en ny stekpanna, galgar, lakan och lite annat smått och gått.

Efter IKEA var det Elgiganten och där blev det ett objektiv till kameran. Var såå stolt över att jag äntligen köpte ett 70-300objektiv. Tycker det är så svår eftersom D40 kräver att objektivet har inbygt motor för autofokus. Var noga med att fråga försäljaren om detta hade det. Sa att det var till en D40 och det sa han att det funkade alldeles utmärkt. Visst med facit i hand vet jag nu att han inte kunde ett skit, till och med mindre än mig för det fanns inte alls någon motor i detta så i morgom måste jag tillbaka på Elgiganten och lämna tillbaka objektivet. AMATÖRER!!!

Henke köpte högtalare till mobilen och några fler inköp blev det inte idag. VId 14-tiden kände vi oss nöjda och åkte på Max och käkade innan vi styrde kosan hemmåt. Kom hem klockan 16 och konstaterade att vi haft en himla trevlig helg vilket vi säkerligen kommer att göra om.

Gick direkt över till Roland och Gunilla och hämtade hundarna och tog dem på en liten runda. Packade sedan upp och slappade en stund i soffan för jag var riktigt trött efter resan.

Till middag värmde vi upp några pizzabitar vilket smakade himla bra.

Inga kommentarer: