måndag, maj 17, 2010

En skitdag kort och gott...

Huvudvärk sedan igårkväll så dagen började med frukost som bara vände i magen och begav sig upp efter 5 minuter. Pallrade mig i alla fall till jobbet. Tog ett glas vatten och vände på samma sätt... Himla seg men till fikat fick jag i alla fall i mig lite vam choklad och 2 limpsmörgåsar...

Till lunch blev det lite sallad och till fikat gick resten ner och då började huvudvärken sakta men säkert ge med sig också. När jag sedan kom hem efter jobbet så vilade jag en stund och då släppte den sista värken tack och lov.

Dagen träning var åter igen jaktprov. Allt går bra ända fram till söket. Viltet vi har är allt annat än fräscht men idag hade jag bestämt mig för att rya i ordentligt om Humla försökte gå ifrån korpen. Sagt och gjort, det första hon hittade var korp som hon tänkte överge så det blev rejällt med bannor men sen tog hon in den. Medan korpen las ut igen skickade jag på ett närsök åt andra hållet. Också där låg en korp som var något fräschare och den kom in direkt.

Resten av söket gick lite segt och till den skabbiga kaninen gick hon inte fram utan sökte kontakt med mig istället. Eftersom jag inte visste vart viltet låg så gav jag till sist ett sökkomando, då hoppade hon direkt upp på en sten och tog den. Resten av söket gick bra. men nollan var ju ett faktum. Känns inte bra inför kommande prov. Vad är det i provsituationen som gör att hon anser att hon kan välja vilt? På träningen när vi bara har några olika vilt så är det ju aldrig fråga om att gå ifrån. Som sagt, en genomgående skitdag var till ända!!!

Inga kommentarer: