lördag, maj 01, 2010

Ta dagen som den kommer...

Vaknade alldeles för tidigt som vanligt. Steg upp strax före 8 och såg lite nyhetsmorgon och skrev lite dagbok från veckan som gått. Åt sedan frukost och när klockan var närmare 11 bestämde vi oss för att gå en promenad till OK för att Henke skulle spela trav. På vägen hem gick vi förbi Henkes föräldrar och fikade lite.

På vägen hem träffade vi folk lite här och där så hem kom vi inte förrän klockan var 15. Nu tog jag "mod" till mig och monterade upp hundgården men reaktionen från grannarna lät inte vänta på sig. Det tog väl en halvtimma så stog de bakom dörrren. Himla jobbig situation detta måste jag säga men vi har vår rätt så jag hoppas verkligen att vi kan komma fram till en för grannarna acceptabel lösning.

Vi kom på att vi skulle gå ut och käka på kvällen så efter en kort vila och en dusch så åkte vi ner på Ming och kökade middag. Som vanligt blir man alldeles för mätt så efterrätten stog vi över efterrätten för att testa de Hemankakorna som jag bakade tidigare idag. Den ena visade sig inte vara genomgräddad så den var bara att slänga bort. Den andra var bra men varken jag eller Henke tyckte den var särskilt god.

Kvällen spenderade vi med bl.a Körslaget.

Inga kommentarer: