måndag, juli 12, 2010

Bara 4 dagar kvar nu

Ja, fyra arbetsdagar till semester altså. På torsdag är jag ledig för att åka och jobba på jaktprovet som anordnas i Färila i samband med jaktmässan.

Dagen passerade snabbt med diverse ärenden och idag var det verkligen olidligt varmt att jobba. Såna här dagar borde alla få vara lediga och åka ut till havs. Det vore inte mera än rätt med tanke på hur kallt och mörkt klimat vi har.

Efter jobbet käkade vi rostbiff, kalkon och mimosasallad och sedan gick Henke ut och började med altanen. Jag åkte iväg till andtjärn. La ut några bollar när vi promenerade och skickade sedan Humla på en sned och en rak dirrigering över tjärnen. Neo skrek som en stucken gris hela dirrigeringen och jag tror att det var det som gjorde Humla lite osäker för hon vände och frågade ofta vilket hon inte brukar göra men annars skötte hon sig bra. Fixade både skicken. Även Neo fick två skick men fixade bara det ena. Han har lite svårt att ta sig hela vägen över.

Vi gick runt tjärnen och när vi kom tillbaka til startplatsen skickade jag hundarna på linjetag efter stranden till området där jag släppt bollarna så de fick varsitt skick vilket de båda fixade alldeles utmärkt.

När jag kom tillbaka hem grävde jag ner busken (i två delar) som Henke grävt upp som vi är tvungna att flytta nu när vi bygger en ny, större altan. Efter det så grävde vi bort delar av gräsmattan och detta knäckte min rygg totalt så vid 22-tiden avbröt vi och då var vi båda rejällt mördbultade.

Inga kommentarer: