tisdag, juli 20, 2010

Tomt i kylen

Så hade vi kommit till sista dagen på vår första semestertripp. Idag skulle vi bege oss hemmåt. Har bestämt mig för att träna Humla en gång före specialen i alla fall. Herrejösses vad lite tränad hon är nu. Sedan provet i Håsjö har det inte blivit en enda riktig hundträning å så sticker man iväg till specialen... Stackars lilla hund vad jag förväntar mig att hon kan. Men hon får helt enkelt leva på gamla meriter och förhoppningvis ganska träningssugen så det löser sig säkert.

Hur som helst så var det ännu en varm och härlig dag. Vi slappade på båten och var väl lite trötta efter gårdagen. Hundarna fick bada lite men Humla lyckades snubbla på bryggan och skrapade läppen/hakan på betonfundamentet så efter några timmar fick de sitta i båten istället.

Vi käkade en enkel lunch eftersom kylskåpet nu börjar vara rejällt tomt men bullens varmkorv och pasta är också gott. Sedan beslutade vi oss för att åka vidare in mot stan men först gick vi en promenad till viken så att hundarna skulle få rasta sig för vi tänkte åka en runda innan vi åkte tillbaka till stan. Det blev en runda först till Agön och Storhamn och sedan vidare runt hela Agön över till Hölick och sedan raka vägen hemmåt. En tripp på ca 1 timma och 20 minuter.

Badande på sandgrynnan på väg in mot stan

Vi anlände till stan och efter att ha tömt båten så var vi hemma klockan 17. Känner mig allt annat än pigg och jag är rädd för att jag håller på att bli rejällt dålig. Hoppas bara att jag inte blir så dålig att jag inte kommer mig iväg till specialen.

Kvällen blev lugn. Efter att ha vilat lite och fräschat upp oss så gick jag en tur med hundarna medans Henke åkte in och hämtade lite Kinamat. Det var så varmt i huset så även om det inte var soligt och fint längre så satt vi ute och åt. Det är ju fortfarande behagligt varmt.

Inga kommentarer: