onsdag, juli 21, 2010

Genrep och ärenden

Idag var jag bara tvungen att genomföra en seriös träning inför tollarspecialen. Ingenting svårt, bara motivation och övningar som ska sitta skulle genomföras. 2 änder var tinade och dessutom hade Sandra tinat två nötskrikor, en skata och en kråka. Men först hade vi en rad ärenden som skulle utföras.

Vi var och inhandlade mat och jag var dessutom förbi apoteket och köpte lite treo och otrivin nässpray. Var en sväng till Hälsocentralen och fick migränmedicin utskriven och dessutom var vi på Jysk i hopp om att det skulle ha några snygga dynor till trädgårdsmöblerna på rean men icke...

När vi var nere på Apoteket så satt Henke kvar i bilen och körde den en sväng. Då noterade han första att det låg en man utanför Gröna växthuset och sedan ytterligare en man utanför biografen. När jag fick höra detta blev jag såklart nyfiken så vi gick dit. Den ena mannen var då borta, förmodligen upphämtade av en förbipasserande polisbil och den andra låg kvar men blev upphämtad av en ambulas under överinseende av en polis på motorcykel. Vi är mycket nyfikna på vad som kan ha hänt...

Hur som helst så var vi hungriga efter alla ärenden och uppståndelse så vi tog en snabblunch på Frasses innan vi åkte hem och Henke monterade mörkläggningsgardiner i vardagsrummet medans jag packade inför morgondagen. I morgon bär det av...

Klockan 17 åkte jag ut i till skogen för att träna lite med Helena och Sandra. Humla körde söket, alla vilt kom in med bra fart och fina grepp. Mycket snabbare än jag trott med tanke på att det var 26 grader varmt ute. Trodde att hon skulle vara påverkad av värmen men icke. Tack och lov var det i alla fall inte klar sol och det hjälpte nog...

Efter detta fick hon ta en vattendirrigering. Hon hade sett markeringar i området som de andra hade fått ta in så det var inga större problem men tre kommandon blev det totalt. Körde sedan en hyffsat svår dubbelmarkering som blev svår men som hon löste helt på egen hand.

Avslutade träningen med en dubbelmarkering på land och sedan skickade jag Humla på dirrigering till nedslagsplatserna och även detta gick fint. Kändes skönt, mycket sitter utan att vi underhållt det men nu måste vi såklart börja göra övningarna svårare inför höstens starter på retrieverjaktprov Ökl. Å det slog mig också att jag ju måste testa ett spår också om vi nu skulle gå till pris.

Kom hem från skogen klockan 20:45. Då grillade vi vitlöksmarinerade tigerräkor och åt parmaskinkainlindad sparris med västerbottenost och sedan grillat kött med rotsaksgratäng. Det var härligt varmt ute men fyyy vad varmt det är inne i huset. Körde AC:n och sedan vädrade vi i flera timmar så jag hoppas verkligen att temeraturen ska gå ner till strax över 20 så att man får sova ordentligt.

Inga kommentarer: