söndag, juli 04, 2010

Spenderbyxorna på...

Eftersom vi inte kom ut med båten i helgen å det varnades för regn och åska idags så beslutade vi oss för att åka upp till Sundsvall. Grundorsaken till detta var att Henke hittat en begagnad takbox precis som vi varit ute efter under lång tid. Är man sedan uppe i Sundsvall så måste man passa på att besöka IKEA. Hade en lista på grejer som vi behövde framförallt till båten men även några grejer till huset.

Sagt och gjort... Åkte ner till Enånger och lämnade hundarna till Lasse och Birgitta så att de skulle slippa sitta i bilen. Lånade sedan släpvagnen av Roland och Gunilla och begav oss norrut. Ankom till IKEA klockan 14:00 så vi började med att äta sen lunch. IKEA averkade vi på ca 1 timma och hittade det mesta som vi skulle ha. Åkte sedan på Biltema och vidare till K-Rauta där vi köpte Vindskydd som vi ska sätta upp utanför hundgården mot cykelvägen.

Avslutaden Sundsvallsvistelsen med att köpa takboxen så nu var alla mål uppfyllda. Spenderbyxorna hade varit på och vi åkte hem drygt 7000kr fattigare men med en massa ärenden utförda.

Stannade sedan i Harmånger på vägen hem för att äta pizza. Tyvärr hade min huvudvärk tagit övertaget så jag låg och fick inte i mig någon mat. Väl hemma hamnade jag i sängs och fick de välbehövliga tabletterna så att värken gick över och jag kunde äta en sen middag klockan 23:00, precis innan det var dags att krypa till kojs.

Inga kommentarer: