tisdag, november 27, 2012

Energideklaration

Idag var det dags för energideklaration men för var jag och Mats på gemensam inspektion på Råsjö Kross vilket var intressant då det är en verksamhet som jag aldrig varit på tidigare.

Tog en sen lunch eftersom energideklarationen skulle genomföras klockan 13. Nu visade det sig att han var sen så det blev en lång promenad med hundarna på lunchen idag vilket i och för sig kändes skönt då det är så mörkt på kvällarna. Då kan jag göra annat ikväll istället för att vara ute i mörkret.

När kontrollen var klar åkte jag tillbaka till jobbet och jobbade till strax efter klockan 17.

Gick en hyffsad promenad med hundarna och åkte sedan en sväng på Ica Maxi och handlade lite.

När vi kom hem igen gick Vinna apportera lite frusen kråka och frusen trut. Utomhus i koppel var det bara snabba gripanden som vi tränade och inne i boden att lyfta upp och lämna av till mig. Gick OK.

Till middag blev det rester från igår och sen var jag fullkomligt slut så hör och häpnad, jag somnade redan före 21. Skönt!!!

Inga kommentarer: