fredag, november 23, 2012

Farfar Neo och faster Humla

Dagen på jobbet idag kändes som kaos. Det var hysteriskt men ändå hann jag inte med särskilt mycket. Bara en massa grejer som tog en massa tid...

Hyffsat väder på lunchen gjorde att jag tog en lite längre promenad än vanligt.

Efter jobbet snabbade jag mig iväg till klubben. Tog tjejerna på en promenad genom skogen för att de skulle ha en chans att hinna rasta sig. Väl på klubben var redan Emma och Lisa där.

Körde först med Vinna för jag känner verkligen att jag måste ta tag i hennes träning nu.

- Började med lite fotgående. Hon håller inte positionen länge men ändå mycket bättre än tidigare.

- Körde också sitt -stanna kvar. Gick mycket mycket bra. Har hittat sättet att träna detta (tror jag i alla fall)

- Körde lite ligg både framifrån och vid sidan. Går framåt den träningen. Körde även ligg-stanna kvar och även det fungerade i första steget.

- Avslutade med lite utställnings STÅ träning. Kaos i början då hon hela tiden la sig men riktigt bra på slutet.

Humla fick köra:
- Fotgående. Väl taggad inledningsvis men tycker det är väldigt skoj och hon dämpar sig ju normalt.

- Fjärrdirrigering. Körde sitt och stå från liggande position. Funkade bra med belöning bakom.

- Rutan: Totalt hjärnsläpp inledningsvis men med en bollbelöning i rutan så var problemet löst och då satt Rutan som en smäck!

- Fick testa vittring men det var fullkomligt kaos. Funkade INTE ALLS!!!

När jag kom hem packade jag ner all gammal SSRK-bokföring och även lite privat bokföring. Blev en flyttkartong innan det var slut.

Middag bestod idag av ädelostfylld baconinlindad kyckling med en sås med Soltorkade tomater, ädelost och basilika. Till detta serverades idag wokgrönsaker.

Kvällen i övrigt bjöd på "På spåret" och lite annat

Sist men inte minst!!! Har ju glömt att berätta att Cayenne har blivit pappa till 9 valpar vilket innebär att Humla blivit faster och Neo blivit farfar.
Bild på Molly med nio Cayennevalpar från Anna Hanssons tidslinje på facebook

Inga kommentarer: