onsdag, november 28, 2012

Liiite hundträning i alla fall...

Idag blev det ovanligt kort lunch men hundarna kom i alla fall ut och rastade sig och fick springa av sig lite. Jobbade på och var ute på ytterligare en inspektion idag. Denna gång ett klagomålsärende på en träningslokal som inte visade sig vara någon större fara med.

Efter jobbet vid 17:30-tiden promenerade jag och Gunilla till golfbanan där hundarna fick springa och busa i mörkret. Blir en promenad på nästan 5km så det kändes bra.

Idag blev det varma smörgåsar med choritzokorv och greksallad till middag och sedan blev det lite STÅ träning för Vinna. Hon kan ju inte ligga på utställningen på lördag! Hade också ut henne för att apportera lite trut och kråka. Mer på viltet idag när det var helt tinat men helt ok. Vi jobbar vidare...

Humla fick också komma ut och apportera fågel och som hon gjorde det sen. Schwosch och schwish sa det bara!!! Kul tyckte Humla, Äntligen!!! Hon fick sedan komma in och köra lite fjärrdirrigering och idag gick det bättre.

Även Neo fick köra några skiftningar och sedan fick de ligga och smaska på varsitt ben.

Vid 22 bestämde jag mig för att krypa till kojs men då ringde mamma så jag la mig inte förrän vanligt tid vid 22:30-23:00. Somnade till en dokumentär om Narkolepsi ironiskt nog...

Inga kommentarer: