söndag, november 18, 2012

Röj röj röj!!!

Tvingade till oss lite sovmorgon idag och steg upp först strax efter klockan 9. Gösta kom förbi och hämtade bilen och fixade ett vägguttag vid 10-tiden och sedan efter frukosten så gick vi en promenad ner till båten för att titta till täckningen på den då det ju blåste en hel del för nån vecka sedan. Presenningen hade klarat sig bra så vi behövde inte fixa nått på den. Gick vidare bort till golfbanan men idag var det VÄLDIGT många golfare ute så det var bara en stund som de fick springa lösa men då sprang Humla och Vinna desto mera. Totalt träffade vi nog på 10-15 golfare på de 4 hål som vi passerade. Attraktivt att förlänga golfsäsongen tydligen!

När vi kom hem fixade vi lite på gården. Vintrade cyklarna, tog in alla spadar, krattor och annat som stått ute och tvättade dessutom av bron.

Inne gjorde vi bostadskalkyl genom att kolla upp alla årskostnader för el, fjärrvärme, renhållning, vatten, avlopp och försäkring. Svarade på frågeformulär och passade dessutom på att göra månadens räkningar.

Rensade bland tidningar och papper och fick ihop tre stora säckar med sånt som ska köras till pappersåtervinningen. Gick också igenom alla viktiga papper som jag ännu inte sorterat in i pärmar så det blev också gjort. Tog hela dan men vid 17:30 var vi färdiga. Då ville hundarna ut en sväng så jag gick med dem medan Henke fixade middag.

På kvällen fixade vi lite julklappsgrejer och sedan skulle jag se Arne Dahl men jag var så slut att jag måste somnat efter en halvtimma. Ont i skallen hade jag också fått så när Henke väckte mig vid 23-tiden var det bara att ta en tablett och gå och lägga sig och tack och lov somnade jag direkt igen.

Inga kommentarer: