söndag, november 25, 2012

Vilken dag...

Började dagen strax före nio. Slappade lite i soffan, åt sedan frukost innan vi har ut allt vi packat den sista tiden.  Blev lite ytterligare röj i garaget så nu är det nästan klart för visning till veckan. Blir väl ytterligare en liten dammsugning i slutet av veckan men i övrigt så. Till veckan ska det också bli energideklaration och jag tänker inte ens försöka förklara hur fruktansvärt onödigt det är. Snacka om enkelt sätt för företag att tjäna pengar!

Hur som så åkte jag upp i skogen med Humla, Vinna och Maggie. Det var soligt och fint på förmiddan. Lite kylslaget men några minusgrader för första gången på flera veckor. Här kommer lite bilder från promenaden:

När jag kom hem packade jag in alla förpackningsinsamling som vi sorterat ut och åkte till återvinningsstationen.

Henke packade inför sin resa och sedan när jag kom hem frös jag som ett djur så det blev en behövlig varm och skön dusch och sen åkte vi på Frasses och käkade lunch och till Åhléns bara för att kolla lite.

Hade tänkte träna lite hund men när vi kom hem var jag fortfarande frusen och trött så efter att jag klippt Henke så somnade jag och sov säkert en timma.

Blev en promenad till med hundarna, grillade för kanske sista gången i år och såg sedan Solsidan och Arne Bäck. Mellan programmen hann jag dock träna lite hund bara inne i hallen.

Vinna:
- Sitt- stanna kvar
- Ligg -stanna kvar
- Fjärrdirrigering Sitt-Ligg
- Stå
Vinna var mycket fokuserad och duktig. Står är klart svårast!

Humla:
-Fjärrdirrigering ligg-stå och Ligg-Sitt med extern belöning. Funkade fint!

Neo:
-Fjärrdirrigering med extern belöning. Funkade och han tyckte att det var skoj. Bra övning eftersom det är handtecken så det funkar fast han inte hör mitt röstkommando.

Avslutade med att kära alla i Sitt-Stanna och Ligg-stanna. Tror Vinna börjar fatta ;-)

2 kommentarer:

lisa sa...

Ser ut som ni har härligt väder! Goa bilder iaf :) Börjar det bli kallt hos er? Vi har fortfarande plusgrader... :/

Vinnarens sa...

Var några minusgrader natten mellan lördag och söndag men sen har det varit pluss igen. Till helgen ser det dock ut att blir kyligt och nästa vecka pratar de om -20 grader!!!! Brrrrr