lördag, maj 09, 2015

En dålig men ändå bra dag blev det…

Vaknade med lätt huvudvärk. Tog det lugnt fram till frukost. Henke gick sedan ut och började med altan medans jag småfixade inne. Renbäddade, körde igång en tvättmaskin, tömde diskmaskin och vattnade blommorna inne och ute. Gick sedan en sväng med hundarna. Först gick jag och Henke med alla tre sedan gick jag upp i skogen med tjejerna och körde med lite vilt. Gick finfint å jag blev så glad.

Fortfarande ont i skallen å när jag gick in i förrådet för att lämna vilten så hade expansionskärlet läckt så vi stängde av vattnet för säkerhets skull. Blev ytterligare en promenad till borrfirman men de var inte hemma så Henke löste problemet tills vidare såpass att vi i alla fall har vatten.

Mådde nu lite smått illa men lyckade ändå montera dörrstoppen på altandörren men inså att något festhumör skulle jag inte hamna i. Det är väl typiskt? Hur ofta är jag på fest liksom? Tror dock att min kropp sa ifrån för jag har varit så stressad och trött så det kanske är bra att bara bli hemma en helg. Inte så att det inte finns en massa som ska göras här hemma också...

Eftersom det regnade igår och var soligt och varmt idag så blev täkten vid oss snabbt grön idag = sommarkänslor!!!

2015-05-09 17.29.59

Vinna var med ute på gården hela dan och inbjöd till lek med fotbollen hela tiden. En hel del lek lyckade hon också få till.

DSC_0292 DSC_0298

Övriga i flocken gick som vanligt och la sig inne istället. Jag gjorde de enkla men ändå nödvändiga sysslorna på gården. Var uppe på vinden och tog ner trädgårdsdynorna till soffgruppen. Tog bort all “isolering” kring växterna som vi isolerat inför vintern. Nu är det bara att fundera på var som ska planteras i växthuset/lusthuset i år. Just nu bor förutom vinrankorna även denna typ i lusthuset.

DSC_0302

2015-05-09 17.39.20-1

Gick därför en sväng med gänget på eftermiddagen och cyklade sedan lite lugnt med tjejerna. Perfekt att ta cykeln när man själv inte är på topp. Då kan man mer eller mindre bara rulla runt lite å ändå får de bra med motion. 7km blev det faktiskt.

Huvudvärken släppt nån gång vid 8 tiden lagom till middagen. Var dock sliten så innan tredje perioden i hockeyn så sov jag i soffan. Vinna var lika trött hon….

2015-05-09 21.10.13

Inga kommentarer: