onsdag, maj 20, 2015

Undersökning av juvertumörer

Hade beställt tid hos veterinären då Humla på två juver har knölar, ungefär som en ärta. Var inställd på att undersöka idag och boka tid för operation. Nu tyckte veterinären dock något annat. Tydligen så är oftast knölar i juver hos hund godartade. Eftersom hon hade knölar på olika sidor och på olika spenar så skulle det innebära att en ev. operation skulle behöva delas upp på två operationer som skulle bli ganska omfattande trots att det med största sannolikhet inte är elakartade. Min uppgift blir istället att hålla koll på knölarna samt lymfknutarna intill för att se om det blir några förändringar. Händer ingenting så får det helt enkelt vara så länge. Känns faktiskt skönt då två så omfattande operationer skulle innebära i alla fall 2 månaders konvalescens.

På jobbet är det som vanligt full fart så när jag kom hem efter jobbet var jag väldigt trött. Idag var jag dock inte hem på lunch. Eftersom jag var iväg till veterinären på dan så fick hundarna sitta i bilen å så promenerade jag med dem i stan istället. Gick fint och jag tror att hundarna uppskattade variationen till de vanliga promenaderna på lunchen.

Hur som helst så gick vi en promenad med hundarna när vi kom hem. Henke satte sedan igång att gräva ner elkablarna till karet och jag gick upp med tjejerna i skogen. Idag blev det dirigeringar till målområden där de såg kast och till målområden där de inte sett några kast. Jag använde tre området åt gången och gjorde om övningen på två olika platser. Gick sedan upp på ett hygge och körde några dubbelmarkeringar. Vinna var inte alls lika säker som hon brukar men Humla var duktig.

Avslutade träningen samtidigt som solen började lysa så jag satte mig på en stubbe och bara njöt av lugnet och fågelkvittret.

Anna kom förbi en sväng med kaniner så vi pratade ett tag innan Henke och jag gick in och började med middagen. Idag blev det lax i kräftsås.

Inga kommentarer: