fredag, maj 01, 2015

Dagen efter…. kvällen före….

Vaknade tidigt och kände mig seg och sen blev jag bara segare och segare och mera och mera illamående…. Blev nog lite för mycket igår och framförallt för mycket blandat…

Vid 11-tiden tog jag och Gunilla en promenad med tjejerna.  Träffade på Maggies syrra och då såklart Ginnys dotter Zorra. Vinna var som vanligt helt galen trots att Zorra utstrålar vänlighet och undergivenhet. Jag förstår inte varför? Hon kunde i alla fall hälsa på henne och sedan sitta och ta det lugt utan att flippa ur. Däremot går det inte att gå fram till Vinna om hon börjar markera mot Zorra för så får hon extraenergi och flippar ut fullkomligt. Trodde det bara var om jag gick fram, att hon fick stöd av mig men samma sak hände när Per gick fram och försökte ta bort henne från Zorra. Då blir hon fullkomligt rabiat! Inge kul! Resten av promenaden gick i alla fall väldigt bra. Skönt väder, lagomt varmt när man är bakis. Tung var det i vilket fall men det blev nästan 6km så vi var rätt duktiga efter förutsättningarna.

Väl tillbaka hemma så åkte Roland och Gunilla hem till sig och jag däckade i soffan. Illamåendet och huvudvärken tilltog hela tiden och inte fick jag i mig mat heller… Blev en totalt värdelös dag å först lagom till hockeyn piggade jag på mig och kunde äta middag. Vilken tur för vilken match det blev!!! Hejja Tre Kronor!!!!

Inga kommentarer: