tisdag, maj 19, 2015

Andträning med tillägget vatten

Idag efter jobbet tog jag andträningen ett steg längre genom att kasta vattenmarkeringar med en and och bara lägga två på söket. Hämtade fint första markeringen men hade inte nått bra grepp så när hon kom upp på land så skulle hon ta om och då kom genast matbeteendet igen. Typiskt eftersom jag inte kunde ha sprayhalsbandet på i vatten men bannade henne såklart… Gjorde om och nu gick det fint. Söket gick också fint och även när jag gjorde om hela övningen sammantaget så skötte hon sig fint.

På kvällen såg vi första deltävlingen i eurovision song contest och sedan somnade jag som en stock. Tror inte jag sovit en hel natt utan att vakna till nån kort stund på flera flera månader men i natt vaknade jag inte ens när Henkes klocka ringde och han steg upp. Nä det var först när min klocka ringde som jag vaknade.

Inga kommentarer: