söndag, maj 24, 2015

Gårdsfix och hamnvakt

Rejäl sovmorgon efter gårdagens mellofirande som gjorde att vi inte kom isäng förrän närmare 3. När vi väl kom igång så klippte Henke gården för första gången i år medan jag tog hundarna på en promenad. Först alla tre sedan en längre tur med tjejerna.
När jag kom tillbaka röjde jag bland växterna på gården och började sedan gräva upp rötterna från träd som jag tog bort i fjol våras... Orkade en och halv sedan fick Henke ta den sista halvan...
Badbaljan kom in på gården men den var för tung för oss två att få ner från släpet så det får bli i morgon när vi får hjälp från fler...
Efter en sen lunch blev det en promenad med viltträning. Tror faktiskt att Vinna tog åt sig när jag bannade henne när hon försökte äta denna gång. Märktes inte så mycket direkt men när vi kom hem var hon lite spak å ville ligga väldigt nära mig. Vi får se nästa gång...
Sov ett par timmar på eftermiddan för att orka en hel natts vaktarbete i hamnen.

Inga kommentarer: