tisdag, maj 05, 2015

Träning med skott och ett viltspår

Tack vare Anna så träffades vi efter jobbet för att träna lite. På min önskelista stod det markeringar med skott med mig sittande men också skott och kast då jag skickade på dolda dirigeringar. Vid ett tillfälle gnällde hon till lite efter skottet men i övrigt bra. Inte perfekta markeringar men läste dem utan problem å sedan väldigt bra dirigeringar. Nöjd så för jag var både trött och stressad så jag ville inte utmana för mycket. Nu blev det bra och jag hamnade i bra sinnesstämning.

Jag blodade två spår åt Mossa. Ett lite längre och ett kort. Mossa var väldigt duktig spårhund och spårade med låg näsa mycket fint och övertygande.

Efter detta fick Humla och Lizzie komma ut. Vet inte om det blev så mycket träning för deras del mera aktivering skulle jag säga. Dirigeringar blev det i alla fall för dem.

Avslutade med att låta Vinna gå Mossas spår och sedan gick Mossa sitt korta spår.

Vilken tur att Anna fick ut mig i skogen. Fortfarande väldigt trött men inte allt lika stressad så det blev lite terapi för mig också.

Inga kommentarer: