söndag, februari 24, 2019

Äntligen

Tidig morgon när jag vaknade klockan 06:30. Hörde hur Humla började vanka så det var bara en fråga om sekunder innan det första voffet skulle komma så jag klev upp. Släppte ut tjejerna på gården, gick på toa och klädde på mig och sedan medan de åt så renade jag lite i köket. Henke hade diskat allt igår men jag ställde tillbaka allt på sin plats.

Slog mig ner framför tvn med en kopp kaffe för att uppdatera bloggen. Veckorna går på tog för fort. Skitgoogle har bestämt sig för att lägga ner bildtjänsten för min blogg så alla bilder kommer att försvinna om en vecka. Har ännu inte orkat engagera mig och hittat något ny så därför kommer det nog lilte icke hundrelaterade inlägg på hemsidan istället när jag har bilder som jag vill lägga ut. Idag är en sådan dag…

Efter att ha ätit  frukost och sett Stina Nilsson och Maja Dahlkvist ta guld i sprintstafetten så gick vi ut på gården. Nu var det dags att säkra gården genom att skotta fram staketet så att inte hundarna bara spatserar iväg. Värsta träningspasset att skotta en dryg meterbred gång mot staketet när snödjupet är en dryg halvmeter. Phu!

Efter den urladdningen blev det en promenad med tjejerna ner på Drevisfjärden. Vi hade med kaffe och bulle så när vi hittade en plats på ön där solen tinat bort all snö så blev det lite solning och fika. Det var hela 9 grader varmt idag!






När vi kom hem tog vi bilen till stan och handlade lite innan vi gick in och slappade lite. Både vi och hundarna somnade i  soffan.

På kvällen lagade Henke risotto med räkor och sparris och till det serverades också nystekta pilgrimsmusslor och ett, ja kanske två glas vitt. Mums!

Inga kommentarer: