onsdag, februari 13, 2019

Löner och brottsbekämpning

Dagen började med lönesamtal och medarbetarsamtal i en och en halv timma. Efter fikat var det sedan dags för brottsbekämpning. Eller, möte med instanser som arbetar med att försöka bekämpa miljöbrott i alla fall.

På lunchen blev det en promenad med tjejerna. Första promenaden i år utan mössa och vantarna åkte av efter halva promenaden. Sol och +6 grader varmt. Det är så att man får vårkänslor.

På eftermiddagen hade jag fullt upp på jobbet så jag kom inte härifrån förrän klockan 16:45.

Väl hemma hann jag faktiskt gå delar av promenaden utan pannlampa. Ytterligare ett vårtecken.

Henke var iväg och avtackade en kollega som slutat så jag käkade middag själv,

På kvällen blev det slapp i soffan med Renées brygga bland annat men vi fick i alla fall ut den gamla kylen och frysen i garaget efter Henke lastade skräpet från garaget på släpvagnen så att vi fick plats. Nu är vardagsrummet återställt så nu skulle jag kunna börja städa upp huset och återställa möblerna till matrummet också och på så sätt återställa datarum och gästrum. Det blir följdverkningar i varje rum när man börjar med ett…

Inga kommentarer: