lördag, februari 02, 2019

Uppstädning och snökanon

Uppstigning redan klockan 07:30. En kopp kaffe och lite nyhetsmorgon sedan dammsög jag alla köksutrustning, alla lådor osv för nu ska det väl ändå inte sågas och slipas nått mera.

Efter frukost gick Henke ut och skottade efter nattens snökanon som gett ca 2 dm snö. Jag gick en promenad med tjejerna och passade samtidigt på att ringa och gratulera Thomas som fyllde år i går och stämma av hur det är med mor och far.

När jag kom hem torkade jag allt i köket, lådor, bänkskivor, köksstommar, kakel mm. Henke monterade ihop den första barstolen bara för att vi skulle se hur det kommer att bli.

När vi var färdiga med detta åkte vi på Ica för att spela trav och handla lite och sedan åkte vi hem och slappade lite innan vi tog tjejerna på en promenad igen.

På matsedeln idag stod pizza. Idag käkade vi den på pizzerian så att vi säkert skulle få äta den varm.

Väl  hemma var jag så mätt att jag somnade en stund. Vaknade dock så att jag fick se Melodifestivalen och sedan blev det lite träning och datafix. Mailade Optigen om proverna som jag skickat och uppdaterade bloggen för den senaste veckan.

Inga kommentarer: