fredag, februari 22, 2019

Utbildningsdag

Tanken var att utbildningen av nämnden skulle börja klockan 13 men att vi skulle gå in och presentera oss precis före lunch. De gick dock snabbare än det var tänkt så redan klockan 11 ville de att vi skulle komma in och sedan blev det att vi körde igång utbildningsinsatsen direkt redan klockan 11:15.

Tur att jag hunnit ta fram allt och göra klart lokalen och materialet. För redan på morgonen ringde räddningstjänsten så en traktor vält ner i ett vattenfyllt dike så det blev lite fix med det. Hann också med att handlägga tre ärenden före fikat så det var full huggning.

På lunchen blev det en promenad med tjejerna och kollegorna och sedan tog utbildeningen hela dagen fram till efter kl. 16. Då hade det inkommit akuta ärenden som jag fick tag så jag blev kvar på jobbet till efter 17. Å inte hann jag förbereda de inspektioner som ska genomföras på måndag. Hoppas att jag hinner det tidigt på måndagmorgon.

Både jag och Henke handlade på vägen hem och väl hemma promenerade vi med tjejerna på täkterna.

Till middag blev det kallskuret och en semla sen totaltdäckade jag i soffan.

Inga kommentarer: