fredag, februari 01, 2019

Helg igen

Fredag igen och den började bra med att Maggan bakat bröd och bjöd på fika med nybakat matbröd på förmiddagen. Hann få massor gjort på förmiddagen och sen sprang jag och Maggan på lunchen, 4 km som vanligt. Lunchen blev sen, vi drog iväg första klockan 12:45 vilket innebär att eftermiddagen blev kort.

Slutade klockan 16 och åkte då och handlade lite både åt mig och Henke och till hundarna. Väl hemma kunde jag konstatera att köket fortfarande inte är klart. På måndag går vi in i femte veckan å de hade sagt att det skulle ta två veckor.Nu är jag riktigt trött på detta!!! I går började de tapetser men de hann bara lite drygt en vägg. Nu är det bara två väggar så jag räknade med att de skulle vara färdigt idag men idag hade de bara lyckats prestera 4 våder så de innebär att de har behövt tre dagar på sig för att tapetsera två väggar i ett rum. Hur i hela friden kan man vara så ineffektiv???? Jag och Henke hade gjort detta själv på mindre än en dag. Fortfarande återstår altså:

- En tredjedel av tapetseringen
- Inkoppling av el inkl. installation av kyl, frys och fläkt
- De sista listerna vid dörröppningen och fläkten
- Målning av lister, fönsterfoder och dörrposter
- Sista bräderna runt fönsterna på utsidan.

Törs man tro att de ska klara det på en vecka? För oss tar det nog en dag men jag börjar tro att experter behöver fem gånger så lång tid som oss amatörer…

Blev lite träning och en promenad med tjejerna på kvällen och till middag blev det rostbiff och potatissallad. Hde shoppat lite grejer så det blev även en Irish Coffee och en biskvi bara för att det är fredag.

Inga kommentarer: