måndag, februari 25, 2019

Hysteriska veckan inleds

Kalendern denna veckan är verkligen fullsmetad. Inledde vecka med de första inspektionerna i kemikalieprojektet. Intressanta och helt klart annorlunda inspektioner.

Den första inspektionen genomfördes efter att jag först svarat på en tillståndsansökan, läst igenom materialet för projektet, svarade på mail och en miljörapport. När första inspektionen var genomförd åkte vi tillbaka till kontoret. Jag bytte om och tog med tjejerna och chefen och tog en löprunda. Det gick väldigt trögs för Humla idag. Vet inte om det beror på att hon tömt magen dåligt de sista dagarna eller om det börjar bli lite jobbigt för henne. Det lustiga är att när man kopplar lös henne den sista bilfria biten då galopperar hon ifrån oss. Ja ja 4,4 km blev det i vilket fall.

Efter dusch och lite mat i magen genomförde vi nästa inspektion och jag hann till och med svara på ytterligare några miljörapporter när jag kom tillbaka till jobbet.

Väl hemma blev det en promenad på skoterspåret som precis bar. Det har varit plussgrader många dagar nu så det har blivit rätt mjukt. Tempot på Humla var inte heller nu några problem.

Till middag blev det hemgjord pizza med bl.a mozzarella, parmaskinka och ruccolasallad.

Henke har fått hosta så jag vaknade flera gånger av han hostade. Besvärligt på nätterna när man har sådan hosta som han har.

Inga kommentarer: