onsdag, januari 29, 2020

Å så kom vintern…

Jag hade verkligen tur som körde på så intensivt med viltspåret där vi ändå hade barmark. Idag kom så vintern och nu är viltspårsäsongen nog över för denna gången. Kom en del snö idag men den är väldigt slaskig och blöt så vi får väl se hur det utvecklar sig…

Ordning och redapromenader med tjejerna på förmiddagen, på lunchen och på eftermiddag och det funkar helt ok men jag måste låta promenaderna ta tid men det har jag nog igen i framtiden.

Jobbade länge och lyckades med bedriften att lämna mobilen på kontoret. På den finns också entrékortet så jag kom inte in så att jag kunde hämta den. Såklart var jag sist kvar på bygget så inte kunde jag vänta tills något kom ut heller.

Både jag och Henke jobbade längre än vanligt idag så vi kom inte hem förrän efter 17:30. Hängde tvätt då jag programmerat tvättmaskinen att bli klar till klockan 17 sen blev det en promenad genom byn. Fortsatt snöblandat regn och ganska blåsigt så det regnade från sidan.

Blev enkel middag med varma mackor idag och sen såg vi ett avsnitt av Kalifat och sedan Uppdrag granskning om mjölkgården i vår kommun.

Både Esset och Vinna var väldigt gosiga idag så vi somnade alla i soffan. Jag vaknade när Henke väckte mig 22:30 å då gick vi och la oss på riktigt. Somnade direkt och sov tills klockan ringde. Härligt!

Inga kommentarer: