tisdag, januari 28, 2020

Tototräning

På förmiddagen var det APT och sedan gjorde jag ett större utskick till företag. Har två stora utskick som jag gör årligen och nu har jag fått iväg bägge vilket känns skönt.

På lunchen blev det en lugn skogspromenad och även idag var Esset mycket mindre hoppig än vad hon brukar. Nu ska jag hålla i min konsekvens så att jag får ordning på hennes beteende i koppel. Slut på pop corn/flipperkulsbeteendet….

Efter jobbet åkte jag till totohallen. Där blev det lite blandad träning. Esset fick börja med ordning och reda vid sidan och sedan stadga och apportering. Hann också med lite lydnadmoment och sedan avslutade jag med en liten skojövning när det gäller att apportera olika föremål. Hon har tidigare inte velat ta metallapporten men idag släppte det och hon plockade den väldigt fint…

Vinna fick köra lydnad med fotgående, ställande/läggande/sättande under mach med stadga samt konskick. Även hon fick köra apporteringsövningen i form av “högen” och hon var klockren.

Väl hemma blev det middag, ett avsnitt av Kalifat och slapp i soffan.

Inga kommentarer: