tisdag, januari 14, 2020

Mycket hundaktiviteter

Idag har verkligen hundarna fått aktivering trotts att jag arbetat hela dagen.

Som vanligt en kort morgonpromenad med Henke innan jobbet. På fikat blodade jag ett kort spår och gick en kort promenad med tjejerna.

På lunchen blev det 3 km löpning men det kraschade mitt knä så vi får se hur det återhämtar sig. Målet är ju att i alla fall ta sig ut en gång i veckan. På eftermiddagen kändes inte knät bra när jag hade suttit ett tag och sen skulle börja röra på det. Väl igång så gick det rätt bra så vi får väl se hur det utvecklar sig. Just det knät har strulat lite till och från men aldrig gjort så pass ont som idag.

På eftermiddagsfikat fick Esset gå spåret och det gjorde hon bra. Även Vinna fick gå samma spår efteråt och hon tar det betydligt lugnare trots att det säkerligen är lättare för henne eftersom ju jag och Esset precis gått det.

Direkt efter jobbet åkte jag till totohallen där det blev lydnadsträning med Göran, Zenitha och Kajsa.

Behöver jag säga att hundarna var däckade på kvällen?

Vi såg handboll, käkade middag och åt upp resterna från gårdagen tårta.

Inga kommentarer: