onsdag, januari 22, 2020

Andra 1:an i Viltspår

Åkte till jobbet som vanligt och jobbade och hade ett möte innan jag flexade ut klockan 9.

Idag, trots halvt storm både i går och idag, var det dags för Esset att gå sitt andra öppenklasspårprov. Var lite nervös för hur hon skulle klara av det i stå stark vind men jag hade inget fog för min oro. Den här gången tog hon sig snabbt an spåret och sedan släppte hon det inte. I utblodningen ringade hon en gång och kom då på spåret igen. Efter skottet fortsatte hon att spåra fint men sen var det som att hon tyckte att hon var klar. Stannade upp och tittade på mig och Eva men sen fortsatte hon och då hittade hon klöven efter bara 15 meter. Duktig stumpa! Inga problem med att det blåste inte!



Var tillbaka på jobbet igen före lunch och eftersom jag inte haft något förmiddagsfika då jag normalt äter min frukost så var jag ordentligt hungrig.

Efter maten blev det en skogspromenad och sen var det bara jobb resten av dagen.

Inga kommentarer: