onsdag, januari 15, 2020

En riktig skitnatt

Då det var planerat att jag skulle lämna blod idag så kunde jag när jag la mig igår och kände att huvudvärken var på ingång inte ta min migränmedicin som jag inte får äta 24 timmar innan jag lämnar blod. Hela natten låg jag med huvudvärk och försökte så gått det går att dämpa med vanliga värktabletter och kylmask och tänkte att så snart jag varit på blodgivningen skulle jag kunna ta en tablett. Hmmm när det var dags att stiga upp var jag så illamående att jag omöjligt kunde åka till jobbet. Att lämna blod skulle nog inte vara så bra så jag tog min migränmedicin, avbokade tiden och la mig igen. Efter ca 1 timmar hade huvudvärken gått över tack och lov och jag kunde åka till jobbet i alla fall.

På lunchen blev det en lugn skogspromenad och på eftermiddagen sprang jag ut och blodade ett kort spår som jag tänkte ska få ligga till i morgon.

Även på kvällen blev det en promenad med tjejerna genom byn. Lite vilodag för tjejerna också

Inga kommentarer: