torsdag, januari 16, 2020

Viltspår och toto

Möten på jobbet och förberedelse inför ett större utskick var det som präglade arbetsdagen.

På  lunchen fick Esset gå det korta spåret och det gick bra. Bara spårupptaget som är lite klurigt känner jag.

Efter att Esset gått spåret så gick vi en ny runga i skogen och sen fick Vinna gå spåret. Blev lite längre lunch än vanligt men ändå bara 1 timma och 20 minuter.

Efter jobbet träffades jag och Anna och tränade i totohallen. Esset behöver massor med träning på tillgänglighet och att hålla sig lugn. Hela hennes kropp blir alldeles överlycklig när det kommer en hund eller människa. Hon bara kan inte sitta still men jag tror att hon snabbt kommer att förstå hur jag vill att hon agera för att det ska bli lite bättre.

Inte mycket momentträning idag men andra mycket viktiga delar.

På kvällen blev det paltmiddag för mig eftersom Henke var på loge ikväll å så såg jag Sverige mot Norge på tv.

Inga kommentarer: