måndag, januari 06, 2020

Sista lediga dagen….

Hur ska man då använda den? Såklart en skön sovmorgon och frukost och sen en promenad genom byn. Idag var en sån dag då nästan alla var ute och promenerade så den runda som brukar ta 30-40 minuter tog över en timma idag.

Det var riktigt härligt väder så jag tejpade fast några vingar på dummiesar och fixade sedan ett sök till tjejerna. Mycket uppskattade och den typen av vilt var det inga tveksamheter med för Esset.

Hundarna var trötta och nöjda så äntligen gjorde vi slag i sak och lämnade hundarna hemma själva en stund för första gången. Jag som alltid lämnat mina hundar själv redan från att de varit hemma hos oss bara några veckor men eftersom de är med på jobbet nu så har ensamhetsträningen helt uteblivit.

Julen, så när som när det gäller ljusstakar och stjärnor städades bort och sen blev det en tur till totohallen på eftermiddagen.

Jag var helt själv där idag så jag började köra lite rallylydnad med tjejerna. Tänkte att jag kanske skulle kunna få till några starter med dem i vår men vi får se.

Hundarna var rejält trötta efter dagen så på kvällen tecknade vi abonemang hos HBO och började sträckkolla på serien Chernobyl. Vi hann med 4 avsnitt sen sparar vi det sista till i morgon.

Inga kommentarer: