tisdag, juni 30, 2020

Första löpturen på flera månader

Fint väder idag men satt inne och jobbade hela dagen idag. Läste rapporter och svarade på dem och pratade i telefon nästan hela förmiddagen.

På lunchen gick jag ner till Nordenholms kvarn och tillbaka och sen blev det palt till lunch framför folkhälsomyndighetens presskonferens.

Jobbade sedan på fram till 16:15 då Henke åkte och handlade och jag bytte om till springkläder och tog den första löpturen på nån månad. Varmt var det och tungt gick det men gladde mig åt att Vinna hängde med så fint. Var före eller bredvid mig hela tiden. Hon brukar annars ha en förmåga att sacka efter. När vi kom tillbaka igen gick jag ner till sjön så att i alla fall tjejerna fick svalka av sig. Själv gick jag hem och drack vatten och tog en dusch.

Efter maten så kom, som alltid när jag sprungit,  huvudvärken så det blev en tidig kväll.

Inga kommentarer: