tisdag, juni 16, 2020

Varm och blåsigt

Fortfarande varmt och härligt väder men ganska blåsigt. Trots det fina vädret så satt jag inomhus större delen av dagen idag. Totalt kanske jag satt utomhus i 2 timmar pluss fika och lunch. Hade en hel del skrivjobb som krävde fokus å då blir man lite mera koncentrerad och ser bättre när man sitter inomhus eller i alla fall i skuggan.

På lunchen gick jag genom byn och när Henke kom hem blev det ytterligare en promenad och sedan tränade jag rallylydnad (en bana) medan Henke klippte gräsmattan.

Till middag lagade vi regnbåge på grillen och sedan gjorde potatismos till. Mums mums kan meddelas.

Gjorde en handlarlista och planerade inför midsommar.

Vinna kändes inte pigg idag. Ligger mest hela tiden och när jag skulle träna rally var hon väldigt väldigt seg. Jag tycker att hennes rörelser är vingligare än tidigare så jag befarar att vi närmar oss dagen men hoppas att hon i alla fall kan må bra över sommaren.

Inga kommentarer: