måndag, juni 01, 2020

När kontorsjobb ger solbränna

Uppstigning och jobb från 06:30. Termometern visade 12 grader och jag inledde veckans arbete inne i vardagsrummet men redan vid 9 var temperaturen uppe över 20 grader och jag flyttade ut min arbetsplats till solen på gräsmattan istället.

Temperaturen bara ökade och ökade och solen gassade från en klarblå himmel.

Jag satt ute hela dagen. Intog frukost på den nya trappan som Henke färdigställde idag efter att ha varit och köpt lite mer virke. Han jobbade sedan på med båten och täckte av den och började tömma den på sånt som vi inte ska skicka med båten om vi säljer den.

När jag satt och skrev som mest intensivt flyttade jag in i skuggan för att få bättre bild på skärmen men i övrigt gick det helt ok att sitta ute i solen.

Till lunch blev det ost och skinksallad och en promenad med tjejerna. Blev en kort sådan till bron över ån där de fick svalka sig innan vi vände hemåt.

På eftermiddagen gick vi till Drevis så att jag och tjejerna kunde bada igen. Vattentemperaturen hade nu stigit från gårdagens 17 till 20 grader. Temperaturen i luften visade på 29 grader även om de högsta temperaturerna i Sverige uppmättes i Delsbo.

Efter en sväng för att hämta en solcell till husvagnen och foder till hundarna så hämtade vi också dagens middag som blev Sushi. Sjävklart intogs middagen ute på altanen idag och temperaturen vid 19-tiden visade fortfarande på härliga 25 grader.

På kvällen såg vi de sista delarna av serien “Informer” som vi började se förra veckan. Trött och lite solbränd efter dagen hemmajobb.

Inga kommentarer: