torsdag, februari 04, 2021

Full fart mot helgen

 Idag jobbade både jag och Henke hemma. Jag fokuserade på planering men han också en del ärenden såklart...

På förmiddagsfikade tog jag tjejerna på en kort promenad för att både de och jag skulle få röra lite på oss. Redan på morgonen hade jag tagit på mig löpkläderna då det inte var så kallt idag så på lunchen blev det en löprunda.

Hundarna är coola när vi jobbar hemma. Esset ligger ofta på soffans armstöd i vardagsrummet och Vinna vaktar ytterdörren. 


Lite senare kom dock Esset och la sig i donuts-bädden vid ytterdörren så Vinna lagt sig på mattan bredvid den istället.

Eftersom det bara är torsdagar som både jag och Henke arbetar hemifrån så tog vi en "fredagsfika" redan idag. Jag fixade iordning semlor på lunchen så de åkte fram till eftermiddagsfikat.

Arbetet avslutades kl 16:30 så när vi gick ut med behövdes ingen pannlampa, hur härligt är inte det!!!? Man märker stor skillnad bara sedan jul då det ju var mörkt redan klockan 15. Idag promenerade vi på isen och sedan via skoterleden över åkrarna och in i skogen. 

Blev en enkel middag bestående av hamburgare och pommes idag och sedan såg vi några avsnitt av den brittiska serien The Bay på play.

Inga kommentarer: