måndag, februari 08, 2021

Löpning och totohallen

 Direkt när jag steg upp idag så tog jag på löparkläder. Jobbade sedan på fram till fikat då jag tog tjejerna på en kort promenad och sedan på lunchen blev det en löprunda på 5 km i riktigt fint väder. Soligt och -5 grader.

På eftermiddagen fortsatte jag jobba på fram till klockan 16:30 då Henke kom hem. Hundarna var då ute på gården och sedan gick jag en kort tur och rastade hundarna innan jag lastade in dem i bilen och åkte till totohallen.

Som vanligt var det bara jag, Tobbe och Kajsa i hallen så att hålla avstånd är inga problem. Vi fokucerade på en del nya moment idag.

Esset: Fotgående, sättande under gång, runda konen och de nya momenten vi började med var rutan och framförgående

Vinna: Fotgående, högerhandling, runda konen och även hon fick köra framförgående och Rutan.

Avslutade med lite stoppsignalträning också

Duktiga tjejer och kul att träffa lite folk. Blev i totohallen i två timmar.

När jag kom hem hade Henke fixat kycklingfärsjärpar i ädelostsås och till det åt vi wookgrönsaker. Vi har verkligen lagat två rätter i stor mängd i inledningen till den här veckan så nu har vi massor med matlådor men dessa rätter kommer även att räcka till två middagar till också. Praktiskt men trängt i både kyl och frys just nu.

På kvällen blev det en film och som kvällsgodis blev det varsin Passionsfrukt. Så gott och syrligt...

Inga kommentarer: