tisdag, oktober 19, 2021

Cesiummätningar och inspektioner

 Tillbaka på jobbet idag. -3 grader när jag åkte till jobbet idag. Mörkt, kallt och lätt regn. Vilken himla tur jag hade igår när det var soligt och fint.

Mätte cesium på förmiddagen och förberedde de både inspektioner som jag skulle genomföra på eftermiddagen.

På lunchen åkte jag hem till hundarna och gick en promenad i regnet. 

Efter lunchen var det direkt iväg på inspektioner som tog resten av dagen och jag kom hem först vid 16:30.

Tog tjejerna på en promenad med vilträning. För första gången fick Esset även apportera en skrak vilket var nytt men gick ok. Nosade lite på den innan hon tog den och hade inte det bästa greppet men tog den utan uppmaning och kom med den till mig. Kråka och gräsänderna gick finfint. Även Vinna fick apportera skrak och hennes grepp går inte att anmärka på....

På kvällen uppdaterade jag bloggen efter helgen och såg tv.

Inga kommentarer: