fredag, oktober 01, 2021

Grådassig fredag

 Idag började jag sortera alla handlingar kring Iggesund Hårdkrom. Alla handlingar har under arbetets gång sorterades in under flikar i pärmar efter vilket delområde de handlat om men nu skulle allt sorteras i löpnummer. Ett gediget jobb då det var nästan fyra pärmar... fördelade på fem olika ärenden. Det tog faktiskt hela förmiddagen fram till kl. 12:30.

Då åkte jag hem och käkade en snabb lunch medans hundarna var ute på gården. Åkte sedan upp till skjutbanan och gick ut två lägreklass spår och rastade hundarna efter grusvägen under tiden spåren låg till sig.

Båda tjejerna gick spåren fint och idag testade jag att åter igen lägga pinnar i Vinnas spår och det var ingen skillnad motför att ha leksaker. Riktigt duktiga bägge två.

Tillbaka hemma så jobbade jag en timmar till innan jag tog helg klockan 15.

Innan middag tog vi tjejerna på en promenad runt Nordenholm i regnigt och tråkigt väder.

I helgen väntar inga stora projekt utan i helgen ska vi bara vila och må gott och kanske försöka vintra lite ute på gården.


Inga kommentarer: